'Feiten' en 'Veelgestelde Vragen'
Ambassadors

Welkom bij Musicoin! De volgende feiten en antwoorden op veelgestelde vragen behoren tot de basiskennis van alle leden van de Musicoin Foundation, haar ambassadeurs en vertegenwoordigers, zodat zij deze informatie kunnen overbrengen naar hun doelgroepen en het algemene publiek.
Mocht je verdere vragen hebben, of het gevoel hebben dat er iets toegevoegd moet worden aan dit ‘levende’ document, geef het dan (in het engels) door aan colby@musicoin.org. Spreek je alleen Nederlands? Geen probleem, plaats gewoon een antwoord in dit topic, zodat ik het voor je kan bespreken met musicoin.org.

FACTS

1. “Musicoin” is een blockchain-gedreven platform dat luisteraars en fans toegang geeft tot gratis streaming van muziek. Musicoin is ook een cryptomunt die betaald wordt aan artiesten op het Musicoin platform zodra hun tracks worden afgespeeld, door luisteraars/fans op het platform.

2. Musicoin.org is de eerste op blockchain gebaseerde en publiek toegankelijke streaming muziekdienst die artiesten uitbetaalt in crypromunten. Het beta platform is online en het ‘minen’ begon op 11 februari 2017.

3. Musicoin is gestart zonder een Initial Coin Offering (ICO), pre-mine en/of pre-allocatie van middelen voor ontwikkeling. Dit betekent dat de developers het project niet zijn gestart met een grote hoeveelheid munten die initieel niks waard zijn. Dit reduceert de kans dat coins (wanneer ze waarde krijgen) ineens op de markt gedumpt worden met negatieve gevolgen voor de prijs.

4. Isaac Mao, Musicoin’s founder, gelooft dat het belangrijk is voor muzikanten, luisteraars, miners en investeerders om allen te starten op een speelveld waarin kansen op succes gelijk verdeeld zijn. Het project werd geinitieerd door muziekliefhebbers, muzikanten en developers.

5. De Musicoin blockchain is een ‘fork’ van de Ethereum blockchain, speciaal aangepast voor muziekconsumptie. Het platform is in staat om ‘slimme contracten’ uit te voeren in een ‘Turing-complete’ programmeertaal en gedraagt zich als een basis voor toekomstige toevoegingen zoals muzikale toepassingen/applicaties.

6. Net zoals Ethereum is Musicoin’s totale hoeveelheid beschikbare munten niet begrensd en er worden ongeveer 1.5 miljoen munten per dag gegenereerd. Dit munt-emissie programma is ontworpen om Musicoin te helpen een globaal eco-systeem te bouwen dat ernaar streeft om alle economische activiteiten gerelateerd aan de creatie, distributie en wereldwijde consumptie van muziek te ondersteunen door het bruikbaar inzetten van haar ‘eigen’ cryptomunt.

7. Op 22 mei 2017 heeft Musicoin zich officieel aangesloten als lid van de Enterprise Ethereum Alliance (EEA). Musicoin developers werken nauw samen met de Ethereum developers bij het implementeren van technologieën die waardevol zijn voor de ontwikkeling van het Musicoin platform.

8. Muzikale werken in het Musicoin systeem worden ‘bestuurd’ door ‘slimme contracten’ waarop de rechthebbende (de muzikan(en)) kunnen aangeven hoe de opbrengsten verdeeld mogen worden. Bijvoorbeeld een 3-mans formatie zou een slim contract kunnen inregelen waarin is bepaald dat elk bandlid een gelijk deel van de opbrengst per ‘play’ krijgt. Maar er kan net zo makkelijk een alternatieve verdeling worden ingeregeld waarin de één een groter percentage van de opbrengst ontvangt dan de ander.

9. We zijn trots dat we momenteel al maarliefst 3.500 muzikanten en labels hebben mogen verwelkomen op ons platform (februari 2018).

10. Musicoin heeft meer dan 35.000 geregistreerde gebruikers (februari 2018)

11. Elke dag worden gemiddeld 10.000-20.000 tracks afgespeeld op het Musicoin platform (februari 2018).

12. Luisteraars kunnen Musicoin tracks delen met behulp van embedded social media players, bijvoorbeeld op Twitter. Dit betekent dat luisteraars in gang kunnen zetten dat artiesten betalingen ontvangen, doordat andere luisteraars (die misschien niet eens weten van het bestaan van Musicoin) de tracks beluisteren zonder het Musicoin platform te betreden.

13. Wanneer onregelmatige activiteit wordt gedetecteerd ten aanzien van een account (profile), zoals fraude als gevolg van een hoog aantal plays vanuit hetzelfde IP adres, wordt dit account onderwerp van nauwkeurig onderzoek en dit zou kunnen leiden tot schorsing.

FAQs

1. Mag ik het werk van iemand anders uploaden naar Musicoin en krijg ik dan nog steeds betaald?
Nee. Artiesten op het Musicoin platform worden doorgelicht om ervoor te zorgen dat alleen origineel materiaal wordt ingediend waarvan de artiest het recht van eigendom duidelijk kan aantonen. Musicoin kan ook geen materiaal onderbrengen dat auteursrechtelijk beschermde ‘samples’ bevat, noch ‘covers’ van bestaande nummers tenzij de rechthebbenden van dat materiaal specifieke toestemming heeft verleend om het delen ervan op het Musicoin platform toe te staan.

2. Waar kan ik Musicoins kopen en verkopen?
Op dit moment kunnen Musicoins worden verhandeld via Bittrex en Cryptopia. We zijn actief bezig ervoor te zorgen dat we op meer online exchanges vermeld worden.

3. Wat kan ik kopen met Musicoins?
Musicoins kunnen worden verkocht op exchanges tegen bijvoorbeeld Bitcoin, die vervolgens kunnen worden ingewisseld voor fiat-valuta's (zoals US Dollars of Euro’s) of andere cryptocurrencies. Ons Global Ambassador-programma heeft echter vertegenwoordigers die zijn belast met het aanmoedigen van Musicoin als een vorm van betaling, zoals ticketverkoop, merchandise of voedselverkoop op locaties en festivals. We hopen dat Musicoins op een dag bekend genoeg en geaccepteerd zijn, om alledaagse nuttige voorwerpen, producten of diensten mee te kopen.

4. Hoeveel is een Musicoin waard?
De prijs van een Musicoin varieert met vraag en aanbod op de markt. Bezoek Coinmarketcap om de actuele koers te bekijken.

5. Hoeveel is één play waard?
Elke play op het Musicoin platform is levert de artiest momenteel 1 Musicoin op.

6. Hoe voorkomen jullie fraude/misbruik?
Alle muzikantenaccounts op het Musicoin-platform moeten door ons team worden geverifieerd om de legitimiteit van de artiest / band te valideren. De geverifieerde accounts worden ook door het systeem gecontroleerd op ongewoon gedrag, zoals massaherhalingen vanaf hetzelfde IP-adres. Elke gebruiker die fraude, misbruik of commentaar op spam opmerkt die op het Musicoin-platform of online voorkomt, moet musicoin@musicoin.org of reviewers@musicoin.org onmiddellijk van details voorzien.

7. Wat is UBI (Universal Basic Income) met betrekking tot Musicoin?
Sinds de introductie van het UBI-model is alle streaming op ons platform gratis, dankzij een deel van 15,9% van de zgn.‘block-rewards’ van miners dat gereserveerd is voor compensatie voor artiesten. Het UBI-systeem is in het derde kwartaal van 2017 uitgerold.

8. Wat is ‘mining’ en wat zijn ‘block-rewards’?
Mining is het proces dat Musicoins (en andere "proof-of-work" cryptocurrencies) gegenereert. Miners gebruiken GPU's (Graphics Processing Units) om complexe wiskundige algoritmes ("blocks") in de Musicoin blockchain op te lossen. Wanneer het is opgelost, ontvangt de mijnwerker block-rewards (betaald in Musicoin) en daarna gaat de miner verder om te proberen het volgende blok op te lossen. Wanneer blokken worden opgelost, worden alle transacties die tijdens die berekeningen zijn opgetreden, geverifieerd en naar het permanente blockchain-grootboek geschreven..

9. Waar kan ik Musicoin’s roadmap vinden?
De roadmap van Musicoin is hier te vinden: https://medium.com/@musicoin/roadmap-of-musicoin-blockchain-4a65620fefce.

10. Waar hebben mensen het online over Musicoin?
Ons officiele forum is hier te vinden: forum.musicoin.org. Actieve discussies vinden ook plaats op Musicoin’s subreddit (reddit.com/r/musicoin).

11. Hoe wordt ik 'geverifieerd artiest'?
Artiesten kunnen het beste al hun accounts voor sociale media / artiesten in hun profiel opnemen, zodat we eenvoudig hun identiteit en hun muziekactiviteit kunnen verifiëren. Hun kansen om te worden geverifieerd, zijn afhankelijk van hun aantal sociale mediakanalen, die ook echt laten zien hoe betrokken ze in het verleden waren bij het maken van muziekcontent.

12. Hoe kunnen gebruikers hun Musicoin account verwijderen?
Neem in dat geval contact op met submissions@musicoin.org.

13. Waarom hebben de meeste artiesten over het algemeen meer Musicoins dan hun play-count?
Gebruikers kunnen extra fooi (tips) uit hun persoonlijke Musicoin wallet weggeven door op het klappictogram op het platform te drukken. Tips kunnen variëren 1 Musicoin tot wel 1000, hetgeen een groot verschil kan maken in het inkomen van de artiest..

14. Waarom zie ik afwisselend minder/meer geld in mijn wallet dan voorheen?
Omdat de prijs van Musicoin fluctueert als gevolg van de eisen van de open markt, verandert de waarde ervan voortdurend. Zelfs met prijsschommelingen ontvangen Musicoin-artiesten een vergoeding die ver boven andere streamingplatforms ligt.

15. Kan ik mijn url van Musicoin inkorten?
Jazeker! Je kan je url hier gratis laten inkorten: http://jam.dj

16. Mag ik muziek van andere muzikanten gebruiken om mijn eigen DJ mixen te maken?
Ja. Bezoek musicoin.dj voor meer detail.

17. Ik krijg mijn muziek niet geupload. Waarom?
Het kan zijn dat de codec van het up te loaden muziekbestand niet correct is. Probeer je originele bestand om te zetten naar .mp3 met een andere audio-editor. Musicoin accepteert alleen .mp3-bestanden, hoewel deze van een willekeurige bitrate kunnen zijn.

18. Ik ben developer. Kan ik voor Musicoin werken?
Als je over buitengewone vaardigheden beschikt, kan je je aanmelden om deel uit te maken van ons team. Stuur in dat geval je CV en interessegebieden naar Varunram Ganesh varunram@musicoin.org.

19. Hoe kan ik bijdragen aan het success van het platform/hoe kan ik Musicoin promoten?
We hebben over de hele wereld contactpersonen die Musicoin vertegenwoordigen en een grote verscheidenheid aan taken toegewezen krijgen. Neem contact met ons op via ambassadorliason@musicoin.org

20. Mag ik mijn remix van bestaand werk uploaden naar Musicoin?
Remixen en cover songs kunnen alleen worden ingediend na expliciete toestemming van de rechthebbende van het origineel..

21. Waar komen mijn muziekbestanden terecht nadat ik ze geupload heb?
Musicoin gebruikt een gedistribueerd file systeem genaamd: ‘the Interplanetary File System’.

22. Zal Musicoin in de toekomst ooit een dienst worden waarvoor betaald moet worden?
Nee, Musicoin is een gratis muziek-streaming dienst, en dat zal altijd zo zijn en blijven.

23. Wat is Pay Per Play (PPP)?
PPP is een slim contract op de Musicoin-blockchain die licentievoorwaarden afdwingt en uitvoert om een play met een bepaalde vaste hoeveelheid Musicoin te belonen..

24. Kan ik Musicoin gebruiken als betaalmethode bij winkels/andere platforms?
Uiteindelijk wel. Hoewel we nog geen winkelwagentje hebben ontworpen, hopen we Musicoin in de toekomst een bruikbare betaalmethode voor alle muziekgerelateerde winkels / platforms te maken.

25. Hoe beschermt Musicoin mijn muziek tegen auteursrechtinbreuken?
Het Musicoin-team beoordeelt alle inkomende uploads om inbreuk op het auteursrecht te voorkomen. Geen enkel systeem van beoordeling kan 100% accuraat zijn vanwege de complexiteit van de auteursrechtwetgeving. Als je denkt dat een nummer op het Musicoin-systeem inbreuk maakt op iemands copyright, meld dit dan door op de knop "Misbruik melden" te klikken, zodat het team wordt geïnformeerd om verdere actie te ondernemen.

26. Kunnen platenmaatschappijen zich aanmelden bij Musicoin??
Jazeker.

27. Moet u belasting betalen over de inkomsten die u ontvangt op Musicoin?
Verschillende landen hebben verschillende benaderingen van hoeveel belasting verschuldigd is en hoe zij op cryptocurrency gebaseerde inkomsten verzamelen. Raadpleeg uw lokale belastingadviseur voor meer informatie.

28. Is het gemakkelijk om een slim contract op Musicoin op te zetten, zodat de inkomsten bij de juiste mensen terechtkomen?
Ja dit is erg eenvoudig. Voordat je een track naar Musicoin uploadt, heb je de mogelijkheid om verschillende betalingsparameters in te stellen. Als u bijvoorbeeld 100 procent van het muzikale werk bezit, houdt u gewoon de toewijzing van de uitbetaling vast, die '1' is. Als een 50/50 verdeling nodig is, dan zal de andere muzikant om de 50% te ontvangen zich moeten aanmelden bij Musicoin en toegevoegd worden aan het contract. Beide muzikanten moeten dan worden ingesteld op '0,5'. U kunt de percentages ook later aanpassen.

29. Hoe kunnen artiesten songs/tracks uit hun account verwijderen?
Als artiesten hun nummer willen verwijderen dat kan worden gedaan in de sectie ‘Edit Profile’ (musicoin.org/nav/profile) door "Verwijderen" te kiezen in het optie-menu, dat zich rechts van de song bevindt.

Vertaling door Mar T.

last edited by Mar T
Ambassadors

Cheers @Asterios-Papastamatakis ! Nice work in the Greek section as well! Let's tell the world about Musicoin! 😉 Or in dutch:

Dank Asterios Papastamatakis, ook goed werk in de Griekse sectie van het forum! Laten we de wereld vertellen over Musicoin! 😉

Looks like your connection to $MUSIC Forum ("Let's Rock") was lost, please wait while we try to reconnect.